پرسش مهر 16

پرسش مهر 16

با سلام من مجید رجبی هستم این وب رو برای پاسخ به سوال ریاست جمهوری (پرسش مهر 16) نوشتم امیدوارم مورد پسند مسئولان گرامی قرار گرفته باشد.
پرسش مهر 16

پرسش مهر 16

با سلام من مجید رجبی هستم این وب رو برای پاسخ به سوال ریاست جمهوری (پرسش مهر 16) نوشتم امیدوارم مورد پسند مسئولان گرامی قرار گرفته باشد.

طرح یک عنوان اشکالی ندارد اما بیش از آن عمل نیاز است/ دلیل کاندیداتوری محمد حسینی از رفسنجان

 

مجلس باید در تراز انقلاب و شان مردم باشند و به نمایندگی از مردم می خواهند تصمیم بگیرند باید مصالح جامعه و مردم را به منافع فردی و حزبی ترجیح دهند و باید وقف مردم باشند.
 

وزیر اسبق ارشاد با تاکید براینکه در روایت داریم که در عصر ظهور یاران امام زمان در مشقت و سختی هستند تا اینکه رفاه و معنویت و اخلاق به جامعه ارزانی شود اظهار داشت: یعنی یک عده پیشگام باشند تا جامعه شرایط بهتری داشته باشد نه اینکه مردم در فقر باشند و آنها به فکر خود باشند.. 

 .


وی در ادامه افزود: مسئولین و مدیران باید در سختی و ساده زیستی باشند اما مردم شرایط بهتری داشته باشند امام در نهایت سادگی زندگی می کردند اما در فکر مردم بودند در خیلی از جاهای دنیا اصلا مسئولین حق خود می دانند که بیشتر از مردم داشته باشند اما در نظام اسلامی باید نهایت سعی خود را بکنند تا شرایط مردم بهتر باشد. در همین نظام افرادی هستند که دنبال کارخانه و مسائل اقتصادی بودند تا برای خود دست اندوزی کنند معلوم می شود یک سواستفاده مالی در جایگاه خود انجام داده اند و حتی می گویند چند صد میلیارد دارایی دارند اگر این چنین باشد نماینده معامله گر می شود.

 

حسینی با اشاره به اینکه اگر روحیه دلسوزی برای مردم باشد خیلی از مسائل حل می شود گفت: در کنار آن باید جسارت وجود داشته باشد و محافظه کار نباشند درست است که می گوییم اصل بر حمایت از دولت است اما باید شهامت گفته شدن مشکلات و نقص ها باشد و با صلابت این مطالب را بیان کنند نه اینکه در فکر این باشند که امروز اگر مسئله ای را مطرح می کنند شاید در دوره بعدی انتخابات نتوانند رای بیاورند.
 

وزیر اسبق ارشاد با تاکید براینکه اگر کسی تعلق خاطر داشته باشد تبدیل به محافظه کار می شود اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی نمایندگان روحیه نظارت است قانونگذاری و نظارت از مسائل مهم است و قانونگذاری به تنهایی کافی نیست ما اسناد بالادستی داریم که خوب تدوین شده اند و حاصل خرد جمعی هستند مثل نقشه مهندسی کشور که از سال 92 ابلاغ شده است وقتی نظارت نباشد این گونه می شود که مانند این قانون اجرایی نمی شود شاید مسئولین اجرایی کار خود را به خوبی انجام نمی دهند این نمایندگان هستند که باید بر روی کار آنها نظارت داشته باشند و اگر سوال و برخورد شد مسئولین اجرایی هم تحت فشار می روند و اصل این است که نمایندگان بعد از اجرا نظارت نیز داشته باشند.


وی با اشاره به این سخن رهبری مبنی براینکه مسئولین روزنامه و رسانه نیستند تصریح کرد: کسی می تواند نظارت داشته باشد که ضعف نداشته باشد و وارسته و مهذب باشد کسی که خودش خطا کرده نمی تواند بگوید دچار آلودگی و فساد نشوید.
 


حسینی در مورد اینکه اصل براین است که مجلس باید با دولت تعامل داشته باشد تصریح کرد: نباید تعارض قوا وجود داشته باشد اما در کنار هم بودن این نیست که مجلس به دولت ساخته شده و وام دار دولت باشد نماینده باید مستقل باشد جایی هم اگر ضعف است باید نظارت کنند و همه باید دست به دست هم دهند مجلس جایگاه رفیعی دارد.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه مجلس یک جایگاه رفیع دارد تصریح کرد: باید به قانون اساسی مراجعه کنیم در ترکیه اردوغان مجلس را منحل می کند اما در کشور ما برعکس است این دولت است که مجلس باید گزارش را تایید کند و بعد اگر جایی نقصی وجود داشت تذکر و استیضاح کند و حتی می تواند رئیس جمهور را عدم کفایت کند پس مجلس ظرفیت بالایی برای نظام است.

 

حسینی افزود: کسانی که می خواهند نماینده باشند باید خودشان قانون را هم رعایت کنند و اگر بیایند و به قانون اهمیت ندهند خودشان را مسخره کرده اند انبیا هم وقتی می خواستند جامعه را به سمتی سوق دهند خودشان پیش از همه بودند.

 

وزیر سابق ارشاد تصریح کرد: مولا علی علیه السلام می فرمودند هیچ فرمانی صادر نکردم مگر اینکه اول خودم به آن عمل کردم یکی از انحطاط اقوام و ملل این بود که قانون برای ضعفا بوده و وقتی به گردن کلفت ها می رسیده اجرا نمی شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه امام چه قدر مراقب بودند که افراد حواس شان باشد بیان داشت: امام در سخنان خود حقی برای خود نمی دانست یکی از پزشکان نقل کرده که زمانی همسر رهبر انقلاب وقتی به مطب ایشان مراجعه می کنند مانند تمامی افراد در صف می ایستند و بعدا این پزشک ایشان را می شناسد نه مثل برخی آقایان که همسرشان در تمام مراسم ها همراه شان هستند. این ارزش دارد و نقطه قوت و تمایز ما با نظام های دیگر است.

 

حسینی با بیان اینکه امام می فرمایند خاک بر سر من که بخواهم از خون شما استفاده کنم و از آن سود ببرم تصریح کرد: خود مسئولان نظام باید پایبند قانون باشند و از امور مباح بگویند تا مردم دلگرمی نظام بیشتر داشته باشند.

 

وزیر سابق ارشاد در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه دولت می گوید کسانی بیایند در مجلس که هم موضع دولت باشند و همکاری بیشتری با ما داشته باشند پاسخ داد: درست است که دو قوه مجزا از هم داریم اما اصل بر همکاری است همکاری این نیست که مجلس به وظیفه خود عمل نکند و باید با صراحت مسائل مطرح شود مثل مبحث قراردادهای خارجی که طبق قانون باید مجلس بر آن نظارت داشته باشد در داستان برجام هم برخی نمی خواستند که آن به مجلس ارجاع داده شود اما رهبری ورود پیدا کردند مجلس باید منافع کشور را در نظر بگیرد تا منافع مردم نادیده گرفته نشود.

 

وی افزود: البته دولت ها همیشه علاقه داشتند که مجلسی باشد که کار به کارشان نداشته باشد اما این صراحت را نداشتند که اعلام کنند که مجلس اعتدال و عقلایی می خواهیم و باید بی طرفی خود را حفظ کنند.

 

حسینی با اشاره به صحبت های اخیر مبنی بر برجام دو خاطرنشان کرد: آنچه الان مهم است این است که مراقبت کنیم تحریم ها برداشته شود و یا حداقل تحریم های هسته ای برداشته شود و طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند آنها آمدند و دیدند که قلب راکتور را با بتن پر کرده ایم و همه تعهدات را انجام دادیم پس باید به تعهدات خود عمل کنند. اینکه عنوانی را مطرح می کنیم اشکالی ندارد اما بیش از این عنوان عمل نیاز است.

 

وزیر سابق ارشاد با تاکید بر اینکه نباید سیاست خارجی را با مسائل داخلی پیوند دهیم خاطرنشان کرد: باید مجاهدت کنند و بی وقفه عمل کنند الان صحبت از این می شود که دائما گفته می شود در سال 95 کارها درست می شود اما قبل از انتخابات از صد روز و ماه های اول صحبت مطرح بود و یک مرحله هم گفته بودند از رکود عبور کرده ایم اما بعدا معلوم شد هنوز در رکود هستیم و الان می گویند 40 درصد مسائل با بخش هسته ای مرتبط بوده است پس باید با تمام توان در خدمت باشند و شاهد توسعه باشیم نه اینکه دنبال مقصر بگردیم و الان می گویند نهادی در کشور است که مانع کار می شود.

 

وی افزود: در رسانه های بیگانه این مسئله را مطرح می کنند کسی که جسارت گفتن نام آن نهاد را ندارد چه طور می خواهد با آن مقابله کند یکی از اشکالات دوم خرداد این بود که دائم می گفتند نمی گذارند کار کنیم باید پاسخگو باشیم که دو سال و نیم گذشته چه کرده ایم نه اینکه بگوییم کشف کرده ایم نهادی است که نمی گذارد ما کار کنیم.

 

حسینی در پاسخ به سوال یکی ازدانشجویان در مورد لیست انتخاباتی اصولگرایان مطرح کرد: سازوکاری را در نظر گرفته بودند که حدود 22 نفر از تشکل هایی مانند یکتا، موتلفه، پایداری، رهپویان، جامعه مدرسین با هم در مورد این سازوکار کار می کردند و به این نتیجه رسیده بودند که مثلا چه تعداد روحانی خانم و یا افراد دیگر درلیست اصولگرایان باشد اگر بخواهیم نقد کنیم جای نقد وجود دارد اما به خیر است که همه حمایت کنند تا شاهد تفرقه در اصولگرایان نباشیم که باعث شد در سال 92 شاهد از دست دادن انتخابات باشیم.

 

وزیر سابق ارشاد با اشاره به اینکه بعد از انتخابات فرصت برای آسیب شناسی لیست است خاطرنشان کرد: بعد از انتخابات سال 92 جلسات متعددی داشتیم و آسیب شناسی کردیم اما الان فرصت این کار موجود نیست.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا شورای نگهبان عده ای را رد صلاحیت کرد بیان داشت: افراد افراطی در اصلاح طلبان بیشتر بودند کسی نمی خواهد که مجلس به مجلس تشنج تبدیل شود و اصل نظام را زیر سوال ببرد اما کسی مانع حضور اصلاح طلبان در مجلس نیست و می توانند به آنها رای دهند.

 

حسینی در مورد اهمیت انتخابات گفت: لازم نیست اهمیت انتخابات را از زبان مسئولان بشنوید با نگاهی به رسانه های بیگانه متوجه می شویم که آنها نیز می گویند این سرنوشت سازترین انتخابات کشور است یکی از دلایل تغییر حوزه انتخابیه من به رفسنجان به علت عدم حضور در لیست اصولگرایان بود مصلحت ندیدم و حوزه انتخابیه را عوض کردم مجلس جای کارآموزی نیست.

 

وزیر سابق ارشاد در مورد اظهارات برخی مبنی بر شورایی شدن رهبری بیان داشت: در قانون اساسی سال 58 که به تصویب خبرگان رسید بحث در شورایی شدن بسیاری از ارگان ها بود اما در سال 68 اصلاح شد و جاهایی که شورایی بود حذف شد این بحث ریشه قانونی ندارد و فقط باعث شبهه می شود و هم اهداف سیاسی پشت آن است.

 

وی در مورد اهمیت شورای نگهبان نیز گفت: باید جایی باشد که اگر هیئت های اجرایی اشتباهاتی داشتند در آنجا برداشته شود تفسیر قانون اساسی نیز برعهده شورای نگهبان است کسانی که الان در مورد رد صلاحیت ها صحبت می کنند در زمانی که خود مسئولیت داشتند و عده ای رد صلاحیت شدند سکوت کردند و افرادی مانند آقای صدیقی تقوی طائب آقای تهرانی به خاطر اینکه در امتحان خبرگان شرکت نکردند احراز صلاحیت نشدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.