پرسش مهر 16

پرسش مهر 16

با سلام من مجید رجبی هستم این وب رو برای پاسخ به سوال ریاست جمهوری (پرسش مهر 16) نوشتم امیدوارم مورد پسند مسئولان گرامی قرار گرفته باشد.
پرسش مهر 16

پرسش مهر 16

با سلام من مجید رجبی هستم این وب رو برای پاسخ به سوال ریاست جمهوری (پرسش مهر 16) نوشتم امیدوارم مورد پسند مسئولان گرامی قرار گرفته باشد.

جایگاه برجام بالاتر از منافع حزبی و جناحی است

جایگاه برجام بالاتر از منافع حزبی و جناحی است

   احزاب و جریان های سیاسی نباید دستاوردهای برجام را به نفع خودشان مصادره کنند. دکتر حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفتگو با خبرنگار آریا در تحلیل خود از برجام به عنوان یک دستاورد فراجناحی گفت: دستاوردهای برجام نتیجه همدلی همه طیف های سیاسی ایران است و چندین عامل موجب به نتیجه رسیدن برجام شد. .. 

 با توجه به تجربه سیاسی و اجرایی که رهبری داشتند، رهبر معظم انقلاب بیشترین وقت خود را صرف راهنمایی تیم مذاکره کننده کردند و این مسئله به پیروزی تیم مذاکره کننده ایرانی منجر شد. موضوع دیگر همدلی وهمکاری دولت و ملت بوده است. وی افزود: رئیس جمهور اسلامی ایران تلاش کرد در یک فرایند زمانی کوتاه مذاکرات به نتیجه برسد لذا تیم مذاکره کننده ایران با تجربه ای که از آن برخوردار بود و با توجه به هوشمندی سیاسی تیم مذاکره کننده ایرانی، پیروزی مهمی برای ملت ایران به ارمغان آوردند. مجموعه این عوامل به پیروزی برجام و اجرا شدن آن منجر شد. لذا جناح ها نباید تصور کنند سهمی بیشتری از برجام دارند ضمن اینکه هنوز آثار برجام در جامعه شکل نگرفته و ملت باید در ماه های آینده اثرات برجام و مذاکرات را ببینند و نتایج برجام باید در حوزه های سیاسی و اقتصادی نمود پیدا کند. به نظر می رسد برجام یک پیروزی ملی است که همه ملت ایران در آن سهیم هستند. این تحلیلگر با تاکید بر نقش دکتر ظریف در مذاکرات هسته ای گفت: دکتر ظریف یک دیپلمات باهوش، باتجربه و متعهد به انقلاب اسلامی است و نقش دکتر ظریف در مذاکرات هسته ای انکارناپذیر است. تیم مذاکره کننده ایرانی با هدایت دکتر ظریف توانست به دستاوردهای مهمی برسد. همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری، همکاری دولت و ملت موجب شد برجام به ثمر برسد و اکنون ملت ایران در انتظار ثمرات بیشتری است. بنابراین مسئله برجام وابسته به هیچ جناحی نیست، بلکه یک پیروزی است که متعلق به همه ملت ایران می باشد. هانی زاده در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آریا در خصوص مواجهه جریان های سیاسی با مسئله برجام در رقابت های انتخاباتی گفت: احزاب و جریان های سیاسی نباید دستاوردهای برجام را به نفع خودشان مصادره کنند و از این برد برای پیروزی در انتخابات استفاده کنند، بلکه جایگاه برجام بالاتر از آن است که متعلق به جناح و یک حزب خاصی باشد. دستاورد برجام متعلق به ملت ایران است همچنانکه که پیروزی هایی که ایران در جنگ تحمیلی کسب کرد، متعلق به همه ملت ایران بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.