عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به موانعی که در دوران تحریم بر سر راه تجارت ایران بود، مهمترین ظرفیتهای تجاری ایران در دوران پساتحریم را شرح میدهد...
به گزارش اقتصاد نیوز، حسین سلیمی در پاسخ به این سؤال که در دوران پساتحریم و با اجرایی شدن برجام، تجارت چه محصولات ایران رونق میگیرد؟ عنوان کرد: یکی از مسائلی که تحریم برای صادرات ما به وجود آورده بود، مشکلات صادرات پتروشیمیها بود. در آن دوران کشورها میترسیدند از ایران خرید کنند چون نگران بودند که مشمول تحریم شوند. به همین علت هم بعضی اوقات خرید محصولات پتروشیمی ما مستقیم انجام نمیشد، بلکه از طریق واسطهها یا غیرمستقیم صورت میگرفت و به ضرر صادرکننده بود. مبلغی که صادرکنندههای این محصولات میگرفتند درصدی کمتر بود از وقتی که شرکتهای خارجی مستقیما از آنها خرید میکردند.